Sunday, January 23, 2011

3 Masalah 1 Cerita...

Kehidupan aku bertambah huru hara...segala yang diimpikan berkecai...tahun 2011 bermula dengan beberapa kisah yang buat aku sedih,kecewa,marah,terluka....first skali, dalam family aku..tiba2 masalah dtg bertimpa2...sejak kak aku tgl dkt ngan umah abah mslh kewangan semakin bertambah...kdg2 abah terpaksa tlg...tp sampai bila...mmg keadaan kewangan aku merosot...sedih aku tgk abah..dt aku pon semakin berkurang..aku terpaksa gadaikan gelang aku..xsampai hati tgk abah termenung...masalah aku semakin bertimpa2..bila dapat tahu abg aku yang baru kawen benti keja..aku pon xtahu apa masalah dia..abg aku dh jrang balik sini..kak ipar aku lagi la...xnampak terus..padahal bukan jauh pon rumahnya..semakin buat aku serabut orang katering masa kenduri dtg rumah minta hutang abg aku..kata mereka dia xbayar habis lg....aku sedih tegok abah..xhabis2 dgn masalah anak2...kata abg aku nak wat bisnes...apa la dia wat skrg..ingtkn dh kawen akan bertambah elok..makin teruk plak...aku tegok abg aku tue pon dah lain..kurus..dia plak xmau cita masalah dia...abg aku yang sorg lg plak xmau p cari keja..nak tunggu keja dtg kt dia gamaknya..abah slalu luah kt aku tentang abg2 aku...sdh sangat dgn prangai abg2 aku...ada 1 hari tue aku nak msuk bilik..tiba2 aku dengar abah aku menangis..sayu sangat...aku tahu mcm mana perasaan abah...aku tau kak ipar aku yang baru tue pon ngah 10sion ngan perangai abg..aku dpt rasakan..aku baru sja sbut pasal kak ipar aku..dia baru msj aku cita tentang abg aku...Ya Allah..kau bukaknlah hati abg aku untuk berubah...dulu abg aku xmcm neh..aku pon xtau napa..pasal cinta aku..biar la dulu...aku pon dh xtau nk cakap apa lg...mata & hati aku sakit tgk gambar diorg...mungkin aku yg kacau kebahagiaan diorg kot..dah xterluah masalah aku..makin hari makin serabut...apa aku nak bt skrg...:(

No comments:

Post a Comment