Friday, October 22, 2010

Siapa Aku Di Hatimu

Siapa aku dihatimu..teman,kekasihmu,teman tapi mesra,peneman sepimu atau sekadar sahabat...hmm...Sekali lagi kau mendiamkan diri..entah mengapa..adakah aku yang bersalah...mengganggu kehidupanmu barangkali..kau pinta ku tabahkan hati..entah mengapa..aku tidak setabah dulu..aku semakin sensitif sekarang..kenapa kau diam secara tiba2..mungkin kau sudah ada pilihan lain..aku tidak layak berdamping denganmu barangkali..diam kau membuat aku sedih dan kecewa...aku merasakan yang aku hanya bertepuk sebelah tangan..mungkin sudah takdir kau dan aku tak mungkin bersatu...kenapa kau mendiamkan diri..ini membuatkan aku semakin resah..apa erti titis air mataku ini..di depanmu aku menangis tersenyum..tapi disebaliknya aku menangis kesedihan..aku rasa tak mungkin kau pilih diriku..dan kini antara kita berdua belum ada ikatan yang pasti...hajat hati ingin sekali menyemai ikatan yang suci denganmu..namun hari yang ku tunggu belum juga tiba...indahnya sewaktu kita bersama..walaupun cuma seketika..bahagianya aku rasa saat itu..sehingga kini aku masih terbayang kenangan itu..aku tak berdaya untuk melupakan mu..semakin aku ingin melupakanmu semakin aku mengingatimu...kenapa kau buat aku begini..apakah status hubungan kita...aku semakin derita selagi kau tidak mebgucapkannya..aku sekadar inginkan kepastian..Siapakah aku dihatimu..sayang...mengertilah kini antara kita aku yang terluka melihat kau bersama si dia..Atau mungkin aku bukan pilihan keluargamu..siapalah aku...mungkin mereka sudah ada pilihan hati...aku hanya manusia biasa...apa pun aku mendoakan agar kau bahagia walau siapa pun pilihanmu..sayang..Jika aku bukan pilihanmu..mengertilah aku masih disini..dan akan terus menyayangimu..ingatilah daku walaupun sebesar zarah..ingatlah bahawa ada seorang insan yang setia menantimu...

No comments:

Post a Comment