Sunday, September 26, 2010

Disini Mawar Di sana Penawar

Hmm...aku menjadi semakin buntu..betul ke keputusan yang aku buat neh..si mawar seakan berjanji dengan keluargaku..tapi sampai sekarang tidak pasti kesudahannya..si penawar..semakin hari aku semakin dekat dengannya...indahnya impiann..tapi realitinya tak seindah apa yang diimpikan...aku tahu tak semua banda kita akan dapat..aku nak sangat haargai semuanya dalam hidup aku..tapi akhirnya aku sendiri yang kecewa..aku ingat kata2 seseorang..jika benar cinta ikhlas lahir dihati,biarkanlah cinta itu bebas mencari yang terbaik untuk tuannya yakni diri kita dan jangan biarkan perasaan mengawal cinta kita..hmm..itu yang aku tak pasti..

Si mawar...membuat aku tertunggu2 dengan jawapannya..adakah cintanya ikhlas untuk aku..aku tak pasti dan yakin dengannya..aku harap si mawar tak sakiti aku dengan duri2nya..aku tahu kini hatinya milik seseorang..mungkin aku tak layak untuknya...tapi makin hari aku semakin ingat dia..semakin sayang dia...dan dia pulak semakin hari semakin menjauhi aku..bagaikan ada hijab yang menghalang aku dan si mawar..

Si penawar..pandai membuat aku ketawa dengan gurau sendanya..sentiasa ada di sisi aku setiap masa walaupun dirinya jauh...si penawar bagaikan ubat buat diriku untuk menghilangkan kesakitan dalam diriku...tapi aku keliru..adakah aku sayang si penawar..dia pula inginkan aku menjadi suri hidupnya...aku pula bagaikan berjanji dengan si penawar...aku takut untuk memberi harapan kepadanya..kerana aku takut akan mengecewakannya...

Aku tahu aku mesti pilih seseorang yang menyayangi dan menghargai aku..insyAllah..akan bahagia..tapi aku takut andai aku tersalah pilih..aku takut memilih seseorang yang tak tahu menilai kaca atau permata..hanya pilih kecantikan luaran semata2...

Harapanku semoga si mawar cepat sedar akan kehadiranku dalam hidupnya..walaupun dia terlambat menyedari cintaku untuknya..insyAllah..andai Allah rencanakan sesuatu yang membahagiakan buat kami berdua..aku akan menerimanya..buat si penawar...aku akan berusaha menyayangimu andai Allah rencanakan kamu untukku..tapi andai antara aku,si mawar dan si penawar tiada tiada pengakhiran..janganlah ada benci dan dendam antara kita...

No comments:

Post a Comment