Wednesday, September 22, 2010

Tentang Aku...

Aku nak cerita tentang diri ku...aku inginkan perubahan dalam hidupku..terlalu banyak penderitaan dan kekecewaan dalam hidupku..mungkin sudah tiba masa aku untuk diuji oleh Maha Pencipta...setiap perubahan yang aku ingin lakukan mesti didatangi ujian...kekecewaan dalam cinta...penderitaan dan kesedihan aku dalam menghadapi masalh keluarga mengajar aku erti kehidupan yang sebenar...tapi...setiap kali aku inginkan perubahan dalam hidupku pasti ada yang menggangu..lumrah manusia..tidak boleh melihat manusia lain hidup bahagia...walaupun adik beradik sendiri..

kadang2 aku rasa diriku semakin kotor dengan debu2 dunia...setiap orang yang ingin berkenalan denganku akan membawaku ke arah kekotoran..aku ingin membersih diriku dari segala debu2 dosa...aku belum menjumpai  orang yang boleh membawaku ke arah jalan yang di redhai Allah SWT...semuanya hanya ingin ambil kesempatan...

Ya Allah...bantulah hambamu ini untuk menuju jalan yang diredhai oleh mu..temukan lah ku dengan seseorang yang bisa membuat ku seperti sepasang kain putih yang belum di nodai oleh daki dunia..Ya Allah...hembuskan angin yang bisa menghapuskan dosa2 ku...Ya Allah..hanya Mu yang tahu dalam setiap hidup manusia....

Setiap manusia ada keburukan dan kebaikan masing2..begitu juga aku...

No comments:

Post a Comment